top of page

איזה אתר מתאים לעסק שלי?

עודכן: 28 בנוב׳ 2019

עסקים היום חייבים שתהיה להם נוכחות דיגיטלית. זוכרים את הפרסומת של דפי זהב אי שם בשנות ה80 - "אם אתה לא שם אתה לא קיים"? כנראה שהמשפט הזה תמיד יהיה נכון בהתאם לתקופה שבה נאמר :) ועכשיו מן הסתם מתייחס לאינטרנט.

כמעצבת דיגיטל שחיה ונושמת אינטרנט בכל הבטיו אני מאמינה שכל בעל עסק צריך שיהיה לו מקום ברשת שלקוחות יוכלו להכנס ולהתרשם מהשירותים שהעסק מציע - מהעבודות, ההמלצות, מאמרים וטיפים וכד'. אז נכון, יש לכל עסק היום עמוד פייסבוק אבל כל פוסט שאנחנו מעלים דוחף למטה את הפוסטים האחרים בפיד והלקוח שנכנס לדף העסקי יכול להתקשות למצוא את מה שהוא מחפש וככה אנחנו עלולים לאבד ליד (לקוח פוטנציאלי) וחבל.

עם זאת אני חושבת שכל התקדמות ופיתוח כלשהו בעסק (ובכלל בחיים) צריך להיות בזמן שלו. יש עסקים ממש בתחילת הדרך שאולי לא מתאים להם אתר בנקודה הספציפית הזו, אולי אין להם זמן להתעסק עם זה או שאין תקציב כרגע וזה בסדר. יש דרכי שיווק נוספות אונליין ואופליין שיכולות להתאים.


יש כמה סוגי אתרים וחשוב וחשוב להכיר אותם כדי להגדיר את האתר שנכון ומתאים לעסק שלך. סוגי האתרים הנפוצים הם: אתר תדמיתי, אתר מכירתי - חנות אונליין, אתר של דף אחד (Site Express) ויש כמובן דף נחיתה.



נכון, קצת מבלבל - מה מתאים לעסק שלך? בואו נעשה סדר:

אתר תדמיתי - סוג זה הוא הנפוץ ביותר, הוא נועד להציג את העסק ולא לייצר מכירות - לקוח שירצה לקנות מוצר או שירות שמוצג באתר כזה יפנה לעסק. המטרה העיקרית של האתר הוא לשמש כבית אינטרנטי לעסק, לייצר תחושת אמינות ומקצועיות ולהתאים את העיצוב, חווית המשתמש והצרכים ללקוח, לקהל היעד. באתר כזה יוצגו השירותים והמוצרים שהעסק מציע ללקוחותיו, עמוד המפרט ומספר על העסק עצמו, עדויות מלקוחות, עמוד יצירת קשר, אפשרות לצ'ט וכד'.

אתר מכירתי - אתר חנות אונליין מציע מכירה של מוצר או שירות דרך האינטרנט ישירות ללקוח. לדוגמא, אני רוצה לקנות בגדים אז אני נכנסת לאתרים של רשתות אופנה או חנויות בוטיק אינטרנטיות, שמה מוצרים בעגלה ורוכשת מבלי לדבר עם אף נותן שירות. המטרה באתר חנות היא להגדיל את המכירות באופן ישיר וצמצום האינטרקציה עם הלקוח.

אתר של דף אחד (Site Express) - אתר שכשמו כן הוא, אתר רק של דף אחד. כל המידע מוצג בעמוד אחד בדרך כלל איזור מתחת לאיזור והמשתמש גולל באתר כדי לראות את כל המידע, אתר זה הרבה יותר מתומצת מאתר תדמיתי רגיל ומתאים לעסקים בעיקר בתחילת הדרך או לעסקים שמציעים שירות אחד או שניים. מן הסתם עלות האתר תהיה נמוכה יותר מאתרים אחרים ולכן מתאים לעסקים קטנים בתקציב נמוך, אך עם זאת יכול לשרת את העסק כמו אתר רגיל, מבחינת הנראות והחוויה. מכיוון שמדובר רק בעמוד אחד, גוגל פחות קורא אתרים מסוג זה ולכן מומלץ מאוד לקשר בלוג לאתר ולעדכן אותו כל הזמן על מנת לקדם אותו בצורה אורגנית בגוגל. חשוב לציין שניתן תמיד להוסיף דפים בשלב מאוחר יותר.

דף נחיתה - עמוד אחד ממוקד מטרה המוקם ברוב המקרים על מנת שיגיעו אליו (״ינחתו בו״) מהפניות של חומרים פרסומיים כמו פוסטים בפייסבוק, מודעות גוגל, פרסום בווטסאפ ועוד. בדף הנחיתה נתמקד אך ורק במוצר אחד או בשירות אחד. לדוגמא: פרסום סדנא, מוצר חדש בעסק כמו או מוצר ותיק שנרצה לקדם ואפילו דף נחיתה שנועד להרשמת לקוחות לצורך קבלת מתנה.


מקווה שהצלחתי למקד ולהבין בגדול מה המטרה של כל סוג אתר ובכך להתאים את סוג האתר לעסק שלך. אם יש לך עוד שאלות אפשר בשמחה לפנות אליי או להשאיר פרטים באתר ואחזור אליכם :)


בהצלחה!


bottom of page