top of page

משמעות הצבעים באתר או בדף נחיתה

עודכן: 24 בפבר׳ 2020

או - ההשפעה הפסיכולוגית של הצבעים בדיגיטל על הלקוחות הפוטנציאליים שלנו

זה כבר ידוע שאנחנו צריכים לסקרן את הגולש ולתפוס את תשומת ליבו תוך 3 שניות בממוצע, זה הזמן שיחליט אם להשאר באתר או בדף הנחיתה שלנו.

הגולש מחליט להשאר בעמוד בצורה מודעת ובצורה לא מודעת.

ההחלטה המודעת היא כאשר הגולש נכנס לעמוד, בוחן אם זה רלוונטי עבורו והאם זה מסקרן.

וההחלטה בתת המודע שלו היא כמה הוא מתחבר לעיצוב, לאווירה, לאותנטיות ובכלל למה שהוא רואה בעמוד.

הצבעים מתחברים לתחושות שלנו בתת המודע ויכולים לגרום לנו לבצע החלטות לכאן ולכאן, אם נלחץ על כפתור מסויים או לא, אם נמשיך לגלול ולקרוא את התוכן בעמוד ועוד.

בואו נבחן את הצבעים השונים ונראה אילו צבעים יכולים לתמוך ולעזור במסרים שאתם רוצים להעביר באתר שלכם או בדף הנחיתה. חשוב לציין שכדאי שהצבעוניות תתבסס על צבעי מיתוג העסק. עם זאת, שילוב של עוד צבע יכול להקפיץ את העיצוב ולתת תחושה שונה. לדוגמא, אם קיימים מספר דפי נחיתה למוצרים שונים, אפשר למתג כל מוצר בצורה קצת שונה כאשר הצבע השולט בכל אחד מהם יהיה שונה אבל עדיין חשוב שידברו באותה שפה של מיתוג העסק.


צבעים ניטרלים


לבן

הלבן מצביע על טוהר וניקיון.


אפור

צבע המשדר אמינות, שמרנות, ביטחון ובגרות.


שחור

הצבע השחור משדר עוצמה, אלגנטיות ותחכום. זהו צבע המשדר לעיתים רוע ואפלה אבל הוא טוב להבלטת חלקים מסויימים בתוך הדף. לדוגמא, רקע שחור או תמונה בגוונים כהים מאוד ועליה טקסט בצבע אדום לדוגמא יגרום לטקסט להתבלט עוד יותר.


חום

צבע פשוט ויציב, אלגנטי ונעים, חם וכפרי. זהו צבע האדמה יש לו קונוטציות של טבע, חמימות, בית ומשפחה.


צבעים חמים


אדום

משדר אנרגיה, תשוקה, התרגשות, מתח וכוח. אך עם זאת מרמז על תוקפנות וסכנה. יש לשים לב איך נעשה שימוש בצבע האדום כי לרוב הוא מתקשר לאזהרה (למשל הודעת שגיאה באתר), בשימוש נכון, אדום ישדר אהבה וחום. למעשה זהו צבע המצויין לצורך משיכת תשומת ליבו של הגולש.


צהוב

צבע המשדר אור, אופטימיות, אנרגיה טובה, אושר, קיץ, שובבות, בהירות ושמחה. מומלץ לעשות בו שימוש בכפתורים על רקע כהה כך שיבלוט, זהו צבע שתופס תשומת לב מיידית.


כתום

כתום הוא צבע מלא אנרגיה וטוב לעסקים. משדר ידידותיות, חום, אנרגיה (מהצבע האדום), שובבות ושמחה (מהצבע הצהוב) ואומץ. הסיבה שהוא טוב לעסקים היא משום שהוא מקושר לשפע, עסיסיות, כיף והצלחה.


ורוד

הצבע הורוד מקושר בעיקר לנשיות, הוא משדר רכות, רומנטיות, עדינות, תמימות, חוכמה ותחכום.



צבעים קרים


כחול

הצבע הכחול מקושר עם נסיון והצלחה ולכן הרבה בעלי מקצוע בתחום הכלכלי והפיננסי משתמשים בו.

הוא משדר מקצועיות, אמינות, רוחניות, חופש, סבלנות, נאמנות, שלווה ומשרה בטחון. הוא הצבע הנפוץ ביותר באינטרנט מכיוון שמשדר רגשות חיוביים.

כחול בהיר מעביר תחושה מתונה יותר של נעימות וידידות.


ירוק

הצבע הירוק מסמל מאז ומעולם חיבור לטבע ומתקשר לבריאות, טבע, טבעיות, נינוחות, בריאות, עושר, שגשוג בהקשרים מסוימים ואיכות חיים.

ירוק כהה מקושר לכסף וצמיחה כלכלית.

ירוק בהיר מתקשר לרוגע, מוסר ואמינות.


סגול

גווניו הבהירים של הצבע הסגול מסמלים יצירתיות, קשורים בדרך כלל לרומנטיקה ועדינות ומדברים יותר לנשים.

גוונן הכהים משדרים עוצמה וכח, אצילות ותענוגות ומשתלב נהדר במותגים יוקרתיים ואלגנטים.




אלו הצבעים העיקריים, מומלץ להקפיד לעשות בהם ובשילוב ביניהם שימוש נכון.

ממליצה בחום להשתמש בכלי הזה לצורך בחירה של שילובי צבעים, שימו לב שיש לקבוע ולנעול צבע נבחר ובלחיצה על מקש הרווח מוצגים שילובי צבעים שונים.


כפתורי הנעה לפעולה

לגבי כפתורי הנעה לפעולה בדף הנחיתה או האתר שלנו, הם כמובן חייבים לבלוט מעל הצבעים שבדף ולהגביר את המוטיבציה לביצוע הפעולה. הצבעים המומלצים ביותר לצורך הנעה לפעולה הם הצבעים החמים: צהוב, אדום וכתום (למרות שורוד גם נחשב צבע חם, הוא לא מומלץ לצורך הנעה לפעולה), ובנוסף גם ניתן להשתמש בירוק, זהו גם צבע טוב להנעה לפעולה.


לסיכום, ביחרו בשילובי צבעים נכונים ונעימים לעין, מומלץ להעזר בכלי שפירסמתי. בידקו מה המסר שאותו תרצו להעביר ובחרו את הצבעים בהתאם. השתדלו תמיד לדבר באותה שפה עיצובית למרות שהצבעים יכולים להשתנות כאמור מדף נחיתה אחד לשני בהתאם למוצר.

לצבעים יש עוצמה אדירה במראה האתר שלך, הצבעים קובעים את המראה הכללי ואת הרושם אותו יקבל הגולש מהעסק שלך, בחירת הצבעים יכולה להיות ההבדל בין הצלחה לכישלון של אתר.


לשיחת ייעוץ של חצי שעה חינם צרו קשר ב 054-2214488

או בווטסאפ קליק פה ונדבר


נהנית? כדאי להעביר את זה הלאה 🡣 🡣 🡣

bottom of page