top of page

החלטת להקים אתר, איך מתחילים?

עודכן: 28 בנוב׳ 2019



לפני שניגשים לתהליך הקמת אתר יש כמה נקודות שכדאי לחשוב עליהן:

מה המטרה בהקמת אתר? האם העסק זקוק לאתר תדמיתי שיפרט את השירותים שהעסק מציע, שעות פתיחה, המלצות מלקוחות, דרכי יצירת קשר וכד'? האם העסק מוכר מוצרים? אם כן יש צורך באתר מכירתי - ניתן וגם רצוי לשלב חלק תדמיתי. האם מדובר בחשיפה חד פעמית כמו קידום מוצר כלשהו, סדנא, אירוע וכד'? במקרה כזה יש צורך בדף נחיתה.


קהל היעד - מי הוא קהל היעד שאמור להכנס ולראות את האתר שלך? קהל היעד צריך להיות מאוד ממוקד ומדויק לעסק. אתר המיועד לאוכלוסיה שמעל גיל 65, לא יראה ולא יעביר חוויה כמו אתר שמיועד לאמהות אחרי לידה לדוגמא.


מה מטרת האתר? מה קהל היעד יעשה בו? האם ירכוש מוצרים? האם יקרא מידע, מאמרים, טיפים? האם המטרה היא השארת פרטים באתר?


חלק מהאתרים צריכים תחזוקה מתמדת - האם יש לכם זמן או כוח אדם נוסף כדי לתפעל את האתר? לדוגמא, אתר חנות אונליין דורש הרבה תחזוקה כמו העלאת מוצרים חדשים, עידכון מבצעים, שיווק וכד'. אתר תדמיתי דורש פחות תחזוקה שוטפת, מספיק להעלות פוסטים בבלוג לפחות פעם בחודש או לעדכן שירותים חדשים מפעם לפעם, המלצות מלקוחות וכד'.


מחקר בתחום - כמעצבת אתרים, לפני תחילת עיצוב אתר לעסק אני עושה מחקר על תחום העיסוק על מנת להכיר את התחום ולקבל השראה, לבדוק מה עובד יותר ומה עובד פחות מראיה מקצועית. אני ממליצה לכל עסק שמעוניין להקים אתר לבצע מחקר דומה ולבדוק אתרים של קולגות ואתרים מחו"ל שעוסקים בתחום, ומכל אתר לקחת משהו שאהבת כמו נראות תפריט, צבעוניות באתר, נראות כללית, אופן הצגת התמונות אלמנטים עיצוביים כמו כותרות מעניינות וכד'. להבין מה הכי סקרן אותך בעסק ומה גרם לך להשאר באתר (או לא, זה גם חשוב לדעת). מומלץ לרשום הכל, לאסוף לינקים, צילומי מסך והערות בקובץ וורד או Google Keep ולבסוף לחשוב מה אפשר לקחת לאתר העסק, מה חשוב להראות באתר שלנו ללקוח הפוטנציאלי וממה כדאי להמנע.


לסיכום, אני ממליצה בחום לפני שמתחילים בהקמת האתר לשבת ולבדוק מה מתאים לעסק שלך אפשר עם בעל.ת מקצוע או בלי ועם התובנות האלו להתחיל בתהליך עיצוב האתר כדי שהדרך תהיה יותר קלה ממוקדת וזורמת.

בכל מקרה אני פה, להתייעצות, הכוונה, הדרכה או יצירה שלמה.


bottom of page