top of page

שימוש נכון בתמונות באתר ובפרסומי העסק

בעידן הטכנולוגי שבו אני חיים כולם רוצים הכל עכשיו ומהר. השימוש בטקסט הולך ופוחת והויז'ואל הופך להיות בפרונט, התמונה שנבחר לאתר האינטרנט של העסק או לכל פרסום אחר צריכה לשדר אמינות ומקצועיות ובדרך כלל נעדיף תמונה אותנטית שלנו או שצילמנו אם התמונה איכותית מספיק וראויה לשמש אותנו בפירסומים או באתר.

חשוב מאוד להשתמש בתמונות איכותיות, לא מטושטשות ולא חשוכות מידי (או מוארות יתר על המידה).

לא תמיד יש לנו תמונה מתאימה למה שאנחנו רוצים לשדר באותו רגע או תמונה באיכות מספיק טובה ופה אפשר להעזר במאגרי תמונות חינמיים או בתשלום. 


כמה כללים חשובים להורדת תמונות:

  1. כלל מאוד חשוב- אסור לקחת תמונות מגוגל! יש לצאת מנקודת הנחה שכל התמונות בגוגל מוגנות בחוק זכויות יוצרים ואתם עלולים לקבל קנס של עשרות אלפי שקלים מבעל זכויות היוצרים של התמונה. בכל רחבי האינטרנט יש המון מאגרי תמונות. חלקם בתשלום באמצעות מנוי חודשי, בחלקם ניתן להוריד תמונה בודדת באופן חד פעמי והיום כבר קיימים הרבה מאגרי תמונות חינמיים.

  2. גם עם המאגרים החינמיים יש להזהר ולקרוא תמיד את תנאי השימוש, חלקם מבקשים לתת קרדיט ליוצר (ליד התמונה במקום שאותה מפרסמים) וחלקם לינק לאתר היוצר.

  3. תמיד צריך לבדוק אם ניתן גם להדפיס את התמונה לצורך פרסום והפצה יש מאגרי תמונות שהשימוש החינמי הוא רק לאינטרנט ואם תרצו להדפיס ייתכן תשלום נוסף.

  4. אם הכוונה היא למכור מוצר כלשהו בשילוב תמונה ממאגר חינמי או בתשלום תדעו שלרוב נדרש רישיון מיוחד לכך בעלות נוספת.  

  5. במידה ויש לכם אתר בפלטפורמת Wix חשוב לדעת שיש מאגר תמונות חינמי לשימוש באתר ומאגר תמונות בתשלום במחיר מוזל. אפשר לבחור מבין קטגוריות שונות ומגוונות ואפשר לבצע חיפוש לתמונה ספציפית.




אז בפעם הבאה שאתם מחפשים תמונה לפרסום העסק תהיו עירניים, תקראו את האותיות הקטנות ובעיקר תזהרו! 




אפשר בשמחה להתייעץ עם הסטודיו, אנחנו לא מכירים את כללי השימוש של כל מאגרי התמונות אבל בהחלט נוכל לעזור :)




bottom of page