top of page

למה עסק קטן צריך אתר?

עודכן: 8 באוק׳ 2020

בעידן של היום כבר די ברור שעסק צריך שתהיה לו נוכחות דיגיטלית. כל מה שאנחנו רוצים לדעת, רוצים לשאול או לקנות - נפנה קודם לגוגל או לפייסבוק. גם אם חבר ימליץ לנו על מסעדה טובה, מספרה או אפילו טיפול רגשי לפני הפניה או ההגעה לעסק לרוב נחפש אותו באינטרנט כדי לדלות עוד דבר או שניים אודות העסק ולהכיר יותר לפני שאנחנו יוצרים את האינטרקציה הראשונית.

מה זו בעצם נוכחות דיגיטלית? הכוונה היא שמוצאים את העסק שלך בקלות ומגיעים לכל הפרטים הרלוונטים בקלות, מהירות ונוחות מבלי שיהיה צורך להקליק יותר מידי ולעבור מעמוד לעמוד כדי להגיע למה שמחפשים.

לכן, רק עסק שיש לו נוכחות דיגיטלית ברמה טובה יוכל להגיע לקהלים חדשים ולהפיץ את עצמו לקהל יעד פוטנציאלי ומדוייק. אם יש לך אתר וכל השירותים, המוצרים, ההמלצות והמידע מרוכזים שם בצורה נכונה ונעימה לעין זה כבר מעולה אבל אם לא - בינתיים, לך אין אתר וברקע המתחרים שלך מתמתחים, עושים תרגילים ושרירים ומעלים אתר, מקדמים אותו בקידום אורגני או ממומן ונראים שווים, מנצנצים, עדכניים וחדשניים. והכי גרוע, מושכים את הלקוחות הפוטנציאלים שלך אליהם!


זה כבר לא מפתיע אבל הנתון המעניין הוא ש-97% מהאוכלוסיה הצרכנית מחפשים אחר עסקים מקומיים או מוצרים באינטרנט. כדי שימצאו את העסק שלך באינטרנט העסק חייב אתר שייצג אותו! ולא, פייסבוק זה לא מספיק ברור שזה טוב אבל באמת לא מספיק.



עדיין לא השתכנעת? הנה 8 סיבות שישכנעו אותך אחת ולתמיד שהעסק שלך זקוק לאתר:


#1 לקוחות מחפשים אותך!

כפי שכבר נאמר, 97% מהצרכנים מחפשים אותך באינטרנט. 93% יתחילו את החיפוש בעיקר בגוגל. כדי שתבינו כמה זה מטורף, מידי יום מבוצעים למעלה מ - 3.5 ביליון(!!!) חיפושים בגוגל. אז אולי אפילו ברגע זה מישהו מחפש אותך בגוגל ואם אין לך אתר בואו ננחש לאן יגיע? נכון, למתחרה שלך עם האתר המדהים שממגנט אליו לקוחות.


#2 75% מהצרכנים מודים שהם שופטים את אמינות העסק על פי אתר האינטרנט שלו

לפי מחקר שנערך בשנת 2018, 75% מהצרכנים הצהירו שהם מסיקים לגבי האמינות של עסק מאתר האינטרנט שלו הן מבחינת הנראות והן מבחינת התוכן. יש לך 4 שניות להשאיר רושם על לקוח שמבקר באתר שלך ולספר לו בדיוק מה הוא יקבל מהעסק שלך. אחרי הזמן הזה הוא יעזוב. אתר האינטרנט של העסק זה המקום הראשון שבו הלקוחות שלך יחפשו אחר תעודות, המלצות, ביקורות, פרסים וכו’. חשוב לציין שאם יש לך אתר שמעוצב ברמה ירודה או נראה מיושן זה לא יעזור לך בכלל ולפעמים כבר עדיף שלא יהיה לך אתר בכלל, זה רק יכול להוריד מערך העסק.

אין פה ספק, אתר אינטרנט לעסק משדר מקצועיות!


#3 אתר יעזור לך למגנט את הלקוחות אליך בתחרות מול עסקים אחרים בתעשייה

ניקח כדוגמא לקוחה שמחפשת קוסמטיקאית. היא קיבלה שתי המלצות משתי חברות שונות וכל אחת מהחברות המליצה בחום. הלקוחה מתלבטת, לא יודעת במי לבחור ולכן מבצעת חיפוש קצר באינטרנט. מחפשת את הקוסמטיקאית הראשונה, ומוצאת את דף הפייסבוק שלה, אין שום קישור לאתר אינטרנט. קצת קשה לה להבין במה היא מתמחה, מה הניסיון שלה ומה אופי העסק דבר שיכול ליצור הזדהות וחיבור טוב. ממשיכה לקוסמטיקאית השנייה ומלבד עמוד הפייסבוק שלה היא גם מגיעה לאתר, האתר נפתח בתמונה מרשימה עם משפט מסקרן ומניע לפעולה, כבר מתרשמת! ממשיכה לשוטט באתר, רואה את כל השירותים שהקוסמטיקאית מציעה, מתחברת מאוד לאווירה ולעיצוב, משאירה פרטים בטופס לחזרה אבל מחליטה לקצר את התהליך ולוחצת עם כפתור הווטסאפ ומיד יוצרת קשר עם הקוסמטיקאית. למחרת היא כבר אצלה עפה עליה ומספרת לכל החברות שלה! ומה עם הקוסמטיקאית הראשונה? נשכחה אי שם במעמקי הפייסבוק.


#4 ירידה ברמת החשיפה של עסקים בפייסבוק

בטח כמו רבים אחרים חשבת שאם יש לך דף עסקי בפייסבוק אז זהו, לא צריך יותר מזה. מעולה! גם לכל עסק אחר במדינת ישראל יש עמוד פייסבוק וכולם נראים אותו הדבר. העמוד העסקי לא מייצג את אופי העסק מלבד התמונה הראשית שגם היא ברוב המקרים לא איכותית ולא מזמינה. אותה תמונה גם לא מובילה לשום מקום משמעותי, אם הלקוח רוצה ליצור קשר זה יהיה באמצעות המסנג'ר או הטלפון, אין את היחס האישי, את הפנייה האישית. כל הפוסטים נעלמים לאט לאט במעמקי גלילת הפייסבוק ונקברים שם. יש גבול לכמות הגלילה שלקוח יכול לגלול. בנוסף, כדי להגיע להמלצות על העסק אני שוב צריכה לבצע פעולת לחיצה רק אם אני באמת רוצה לראות המלצות אחרת זה נעלם וחבל.

גם לא כולם נמצאים בפייסבוק, יש הרבה לקוחות מפוספסים שפשוט לא שם, בשנת 2018 נרשמה ירידה של 5% בכמות הזמן של משתמש ממוצע בפייסבוק וזה הרבה! לאחרונה עידכנו פייסבוק את האלגוריתם שלהם, דבר שגרם לצניחה משמעותית בתנועה האורגנית לדפים עסקיים. למה? קודם כל כי הם יכולים וגם כדי שנאלץ לשלם עבור מודעות ממומנות.

שימוש ברשתות החברתיות בהחלט יכול לעזור לעסק שלך לגדול אבל אל אסור להסתמך על זה בתוך המקור היחיד שלך לשווק וליצור קשר עם הלקוחות, חשוב לא לשים את כל הביצים בסל אחד, במיוחד לא בעתיד.


#5 30% מהצרכנים לא יגשו לעסק שאין לו אתר אינטרנט

בעידן הדיגיטלי הנוכחי אתר אינטרנט הוא הנכס השיווקי המרכזי של העסק שלך. הלקוח הממוצע יודע את זה ומצפה מכל עסק שיהיה לו אתר ונוכחות באינטרנט. רוב הלקוחות יחשבו שאם אין לעסק אתר הוא פחות מקצועי, הוא לא מצליח וכנראה רק בתחילת דרכו אז כדאי שנעבור לעסק הבא עם האתר המרשים! חבל, הרבה לקוחות יכולים להתפספס כי אין לעסק שלך אתר.


#6 אתר הוא הבית האינטרנטי של העסק שלך

באתר כל המידע על העסק מרוכז במקום אחד. כבעלי האתר אנחנו יכולים לשלוט ולנתב את הלקוח לאן שאנחנו רוצים. בדף הבית נציג את כל הדברים החשובים והמרכזיים של העסק כמו שירותים ומוצרים, נוכל להפנות למוצרים נוספים, נציג טקסט קצר ולא מכביד על העסק עם הפנייה לדף אחר לקריאה נוספת. נוסיף יתרונות, המלצות, טיפים ומאמרים והכל באתר אחד, הכל בבית אחד שמעוצה ונראה בדיוק איך שאני רוצה ומשקף את העסק שלי בצורה הכי טובה שאפשר.


#7 חשיפה של 24/7 עבור העסק

אתר אינטרנט מאפשר חשיפה של העסק שלך מסביב לשעון גם לאחר שעות הפעילות של העסק.

הלקוח הפונטציאלי יכול להחשף למידע עדכני ורלוונטי בכל זמן ובכל מקום בארץ ובעולם. כשהלקוח מבקר אצלנו באתר האינטרנט מחוץ לשעות הפעילות אבל רוצה עכשיו ליצור קשר הוא תמיד יכול להשאיר פרטים לחזרה בטופס יצירת קשר. וכך הרווחנו ליד נוסף שהיה יכול להתפספס.


#8 מכירת מוצרים / הזמנת שירותים בקלות ובמהירות

כפי שכבר נאמר, אתר אינטרנט מאפשר לעסק שלך לפעול 24/7 ולחשוף את המוצרים או השירותים שלך לקהל הלקוחות בכל זמן נתון. הלקוח הפוטנציאלי יכול לרכוש מוצרים או לקבוע תור גם באמצע הלילה, לבצע את התשלום ישירות באתר וללכת לישון מאושר :) אין דבר יותר כיף ומספק מלקום בוקר ולראות מיילים שמודיעים בשמחה על רכישה באתר שבוצעה בזמן שישנו!


אז נכון שתמיד ידעת שהעסק שלך צריך אתר? בטוחה שעכשיו הבנת את החשיבות של הקמת אתר אינטרנט לעסק שלך, אני כמובן אשמח לייעץ ולעזור בנושא :)


 

בנוסף, חשוב לי לציין שאני מודעת לקשיים שבהקמת אתר לעסקים קטנים ובקושי העיקרי של התקציב. לכן אני מעבירה קורס לבניית אתר המיועד לבעלי עסקים בו מלבד הבנייה גם נלמד איך לעדכן תכנים לבד, להוסיף עמודים (כולל עמודי נחיתה) ולמעשה להוריד את התלות בבעלי מקצוע ובעלויול נוספות. אני לא מצפה מכל בעל עסק להיות מומחה לעיצוב ולכן מלבד הטיפים העיצוביים שאתן במהלך הקורס, בסיומו אעבור על כל אתר שנבנה בקורס ואשדרג את התשתית ואת העיצוב כדי שיהיה לך אתר WOW!

 

רוצים לדעת מתי נפתח המחזור הבא של הקורס? דברו איתי 054-2214488 או בווטסאפ קליק פה ונדבר

כמובן שתמיד אפשר להשאיר פרטים באתר (גם באמצע הלילה, האתר עובד גם כשאני ישנה) לפרטים נוספים על הקורס https://www.gilirotem.com/wixsite



נהנית? כדאי להעביר את זה הלאה 🡣 🡣 🡣




bottom of page